FANDOM

A 2009. március 4-én fellőtt hivatalos weboldal a Bioshock 2-höz szorosan kapcsolódó előtörténetet és eseményeket mutatja be egy nyomozó, Mark Meltzer nézőpontjából.

Phase 3 day1

Mark Meltzer kabinja a Nelly Bly teherhajón

A történet különböző "helyszíneken" alakul. Sorrendben a 3. helyszín egy kabin, mely Mark otthonául szolgál a Nelly Bly teherhajó fedélzetén.

NovemberSzerkesztés

1. Nap, November 5Szerkesztés

Középen, az íróasztalon megtalálható Mark írógépe, bögréje, mikrofonja és egy fénykép Amandáról és Cindy-ről, amire ha rákattintunk, visszatérünk a 2. helyszínre.
Mark könyvei és a magnó is megtalálható. Ha a bal oldali fiókra kattintunk, megtaláljuk benne az eddigi összes dokumentumot időrendbe szedve.

Ha kinézünk a kis ablakon, mintha egy elmosódott sziluettet látnánk. Talán Mark közeledik a világítótoronyhoz, mely elvezeti végül Rapture-be…

2. Nap, November 6Szerkesztés

Tiles decoder

A 3 kép összeillesztve és a jelek dekódolva

Mark kabinjában a mosdó alatt a faládán találunk egy nyitott dossziét, benne Lutwidge laborjában készült 3 fényképpel és egy levelet Dash Carmady-től. Ha a képeket összeillesztjük, akkor egy 8x8-as jeltáblázatot kapunk. A táblázat a fémdoboz rejtvényének megoldásához elengedhetetlen.

A rejtvényeket és a hozzájuk tartozó megoldásokat ITT találhatjátok.

3. Nap, Novemer 9Szerkesztés

Mark írt egy kétoldalas levelet Dash-nek, amiket megtalálhattok középen az asztalon.
Továbbá a fémdoboz felkerült a baloldali polcra.

A rádión villogó piros gomb azt jelzi, hogy üzenet érkezett. Rákattintva meg tudjuk hallgatni és később vissza is tudjuk keresni a rádió oldalán lógó jegyzékből.

Az üzenetet Phil Isidore küldte. Elmondja, hogy már nagyon izgatott és persze mindenben Mark segítségére lesz.

4. Nap, November 10Szerkesztés

Cindy's cypherbook

Cindy példánya

Bal oldalon a szekrényen egy könyvet találunk „Egy gyermek titkos kertje” címmel, ami Cindy-é volt. Mellette pedig Amandától egy levelet.

A könyv elég kopottas, nem úgy mint az, amelyik Meltzer irodájában van. Az alsó felirat szerint a példány „Cindy Meltzer-é” és egy nagy „VIGYÁZAT” felirat is olvasható a borítón. A könyv belsejében egy titkosírás található, ami megfejtésül szolgál a fémdoboz 4. rejtvényéhez.

5. Nap, November 11Szerkesztés

Mark asztalán egy hangfelvétel található „Lutwidge 6/58 Terra Incognito” címmel és egy cetli, ami szerint a felvétel Lutwidge laborjából való.

Mark tükrén pedig egy levél lóg Casey Ferrence kapitánytól, amiben az áll, hogy napkeltekor fognak tengerre szállni.

6. Nap, November 12Szerkesztés

Egy kis cetli van feltűzve a táblára Mark asztalán. A szöveg a nem messze lévő könyvre utal, melynek címe: Atlantisz hagyatéka. Írta Jeremiah Ian Lynch. Ehhez kapcsolódóan egy levelet találunk Mark írógépében Amandának címezve.

7. Nap, November 13Szerkesztés

Mark hagyott egy jegyzetet a rejtvényhez kapcsolódóan és egy új üzenet is érkezett Roscoe Inman-től.

8. Nap, November 16Szerkesztés

Új jegyzetet találhatunk Mark asztala fölé szúrva és Phil Isidore is üzent.

9. Nap, November 17Szerkesztés

Új jegyzet található Mark asztalán, amelyben arról a vacsoráról mesél, amit Ferrence kapitánnyal töltött. Mark a beszélgetés egy részét is felvette.
Most már a jobb oldali asztalfiók is kinyitható. A múlt heti dokumentumok többsége megtalálható benne összegyűjtve.

10. Nap, November 18Szerkesztés

Bioshock final submarine

"Haspók" Hans tengeralattjárója

A feltűzött térképen egy pont van bejelölve, ahol „Haspók” Hans tengeralattjárója elsüllyedt. Több mint valószínű, hogy ugyanarról a tengeralattjáróról van szó, amit a Bioshock utolsó bejátszásában látunk.

11. Nap, November 19Szerkesztés

A Fagyos Háromszög c. könyv két oldala (a 72. és 73.) megtalálható Mark szekrényén. Phil küldte Marknak, amit Mark meg is köszön az asztalon található levelében.

12. Nap, November 20Szerkesztés

A Fagyos Háromszög c. könyv immár az asztal felső polcán pihen. Ki is tudjuk nyitni a 9. fejezetnél.
A lap másik fele hiányzik. Valaki kitépte. De egyúttal felfedte a túloldalt.

A feltűzött térképen újabb bejelölés látszik, mely a Baldur utolsó ismert helyzetét jelöli, mielőtt köddé vált.

13. Nap, November 22Szerkesztés

Fan letter

Egy rajongó levele pár dollárral.

Egy Speedy Brothers telegram található Mark táblájára feltűzve.
Immár egy zöld levéltartó is megtalálható az íróasztal mellett, benne négy "rajongói" levéllel.

14. Nap, November 23Szerkesztés

Egy felvétel található az asztalon, amin Lutwidge beszél a Fagyos Háromszögről.
Az írógépben pedig új utazási naplót találhatunk.

15. Nap, November 24Szerkesztés

Egy figyelmeztető rádióüzenet a hajókat inti óvatosságra a közeledő erős vihar miatt:

"Tengeri időjárás jelentés. Minden hajónak ami az egyenlítői szélesség közelében a nyugati hosszúság 40. és 45. fok környékén hajózik. Erős trópusi vihar várható több mint 30 csomós széllökésekkel. A következő 48 órában kerüljék el a térséget. Minden hajó kerülje a nyugati hosszúság 40. és 45. fok közötti területet."

A faládán egy jegyzet található amiben Mark elmeséli a Nelly Bly teherhajó utolsó megállóját a Bahamákon és a drámai eseményeket.
A kinti idő is megváltozott. Az eső esik és láthatóan vihar közeleg.

16. Nap, November 25Szerkesztés

Új üzenet érkezett Roscoe Inman-től. Az írógép fölötti polcon pedig egy doboz DIMENHYDRINOL-t találunk, feltehetőleg Mark tengeribetegségének enyhítésére.

17. Nap, November 30Szerkesztés

Buddha

A szerencsét hozó Buddha-szobor

Bal oldalt a polcon, közvetlenül a fémdoboz alatt egy szerencsét hozó Buddha-szobor található. Mark-nak el is kél a szerencse: nem elég, hogy a viharos időtől megbetegedett, de még a legénységi drámának is szem- és fültanúja volt. Le is írja aggodalmait az íróasztal táblájára tűzött új bejegyzésében.

Ha az ablakon kinézünk láthatjuk, hogy az ég kitisztult, immár nyoma sincs az esőnek és a fekete fellegeknek. Új opcióként még az ablakot is nyitogathatjuk. Ha bezárjuk, úgy a háttérzaj is elhal.

DecemberSzerkesztés

18. Nap, December 1Szerkesztés

A múlt heti anyag nagy része bekerült a jobb oldali fiókba a "Nov. 14-23" jelű dossziéba. A táblára egy újságcikk részlete van feltűzve, amit feltehetően Lutwidge írt.

19. Nap, December 2Szerkesztés

Bal oldalon egy 1956-ból való I.O.O.P. szórólap található az asztalon, ami inkább egy behívóra hasonlít. O.O.L., vagyis Lutwidge írta. A "behívó" azoknak szól, akik érdemesek lettek Rapture-höz.

20. Nap, December 3Szerkesztés

A szekrényen egy levél található amit a "Vörös Gyalog" írt a "Szürke Gyalognak".

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki